W dniu 1 lipca 2013 r. ruszyły nowe zasady odbioru odpadów. Poniżej najważniejsze informacje.
Sołtysi i Przewodniczący Rad Osiedlowych nie byli wcześniej informowani i zasadach trybie odbioru śmieci jak również odnośnie dostarczania pojemników i worków dla mieszkańców którzy wcześniej nie mieli pojemników.
Informacje jakie były to jedynie ze strony eNiepołomice.
Z informacji telefonicznej jaką dzisiaj uzyskałem od pana Stanisława Nowackiego z Referatu Odbioru Odpadów wynika, że harmonogram który został umieszczony na stronie internetowej jest obowiązującym i w podane dni odpady są odbierane bez względu na to czy są to śmieci segregowane czy nie segregowane.
W dniu dzisiejszym niektóre osoby z 1 części Woli Zabierzowskiej nie wystawiły koszy bo po prostu nie wiedzieli.
W dniu 1 lipca 2013 r. o 17:00 kier. Referatu Odbioru Odpadów zorganizował spotkanie z Sołtysami i Przewodniczącymi Rad Osiedlowych. Po spotkaniu będę posiadał z całą pewności więcej wiedzy na temat odbioru odpadów i tą wiedzą na stronie z mieszkańcami się podzielę.
Po spotkaniu.
Niniejszym informuję mieszkańców, że:
- od dnia 8 lipca 2013 r. będą u sołtysa koperty z indywidualnymi nr kont mieszkańców, którzy złożyli deklaracje na odprowadzanie odpadów.
- harmonogram odbioru odpadów, który zamieściłem na naszej stronie dla Woli Zabierzowskiej, jest obowiązujący i będą w podane dni odbierane odpady zarówno segregowane jak i nie segregowane,
- kosze pozostają na razie te same, które były do tej pory, ale będą w następnych miesiącach sukcesywnie wymieniane na takiej wielkości jakie przypisane są dla danej deklaracji,
- dla mieszkańców, którzy jeszcze koszy nie mają, zostaną dostarczone do maksymalnie tygodnia zgodnie z informacją zawartą w deklaracji, w dniu dzisiejszym kosze dostarczane były w Niepołomicach od jutra rozwożenie w sołectwach,
- przy okazji dostarczania nr kont będą dostarczane wraz z kopertą informacje dla mieszkańców jak segregować śmieci i harmonogramy odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach,
- jeżli odbiór odpadów przypadnie na dzień wolny od pracy lub święto odbiorca odpadów (w naszym przypadku MPGO) będzie z wyprzedzeniem musiał podać inny termin,
- od 3 lipca 2013 r. będzie można dopiero za odpady płacić przelewem
- opłaty za odbiór odpadów mają być dokonywane do 15 każdego miesiąca ( za bieżący miesiąc, czyli za lipiec do 15 lipca 2013 r.) poprzez przelewy(data księgowania w urzędzie), w kasie Urzędu Miasta i Gminy Niepołomice lub u Sołtysa,
- informacje o sposobie segregowania odpadów znajdziemy na stronie e Niepołomice http://www.niepolomice.eu/pl/news_show.php?readmore=5406,
- odpady wielkogabarytowe dwa razy w roku,
- worki z odpadami segregowanymi przy każdym odbiorze odpadów - kosza,
- w przypadku braku kosza będą odbierane w początkowych tygodniach również worki z odpadami,
Wszelkie pytania dotyczące tematyki odbioru odpadów proszę kierować do Referatu Odbioru Odpadów tel. 12 3464018.
Pan kierownik referatu Odbioru Odpadów Stanisław Nowacki przeprasza za niedogodności jakie mieszkańców spotkały w pierwszej fazie nowych zasad odbioru odpadów przez gminę, ale jest to związane z tym, że umowa z konsorcjum MPGO weszła dopiero w dniu 1 lipca 2013 r. i wcześniejsze informowanie mieszkańców o zasadach w przypadku ewentualnego zaskarżenia i odwołań związanych z przetargiem byłoby niestosowne.
Miejmy nadzieję, że po kilku dniach niepewności wszystko wróci do należytego porządku.
sporz.Wiesław Garncarz